تلویزیون با رزولوشن 4K به چه معناست؟ تلویزیون 4K بخریم یا نه؟


خرید بهترین تلویزیون های 4k

اگر شما نیز بارها با اسامی همچون 4K ،Ultra HD و Full HD در هنگام خرید انواع تلویزیون برخورد داشته اید، این مقاله می تواند راهنمای کاملی برای شما باشد. در این مطلب قصد داریم تا بطور کامل و یکبار برای همیشه این ابهام را برای شما روشن نماییم. با افزایش و پیشرفت تکنولوژی بخصوص در صنعت لوازم خانگی و نمایشگرهای خانگی، خرید یک تلویزیون بروز و آپدیت بسیار لازم و ضروری است. زیرا که در درجه اول می توان تا چند سال با خیال راحت از آن استفاده نمود. در درجه بعد نیز از کیفیت تصویر فوق العاده آن بخصوص در زمان تماشای فیلم و سریال و همچنین انجام بازی لذت برد. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با مفهوم 4K ،Ultra HD و Full HD آشنا شویم.

رزولوشن 4K چیست

رزولوشن 4K چیست؟

رزولوشن 4K در تلویزیون های هوشمند به چه معناست؟ رزولوشن 4K در حقیقت به معنای نرخ نمایش تصاویر باکیفیتی است که از تراکم پیکسل های نمایشگر به وجود می آید. تلویزیون های هوشمند 4K قادر می باشند تصاویری با وضوح بین 3840 در 2160 پیکسل تا 4096 در 3112 پیکسل را به نمایش بگذارند. این تفاوت کیفیت با دیگر نمایشگرها را می توان به راحتی در مقایسه با تلویزیون های دیگر تشخیص داد. برای تشخیص این موضوع لازم است تا حدودی با کیفیت های تصویری آشنا شویم.

تلویوزیون‌ های HD

تلویزیون های سری HD شامل نمایشگرهایی هستند که تصاویری با وضوح و رزولوشن حداقل 1280 در 720 پیکسل را به نمایش می گذارند.

تلویزیون های Full HD

نمایشگرهای Full HD که بطور اختصاری به FHD نیز نام برده می شوند، قادر به نمایش تصاویر با وضوح حداقل 1920 در 1080 پیکسل هستند.

تلویزیون های Ultra HD

تلویزیون های سری Ultra HD یا همان UHD، دسته ای دیگر از نمایشگرها هستند که تصاویر را با وضوح حداقلی 3840 در 2160 پیکسل به نمایش می گذارند. این میزان وضوح و تعداد پیکسل به میزان 4 برابر تعداد کل پیکسل های موجود در تلویزیون های سری Full HD می باشد.

تلویزیون های 4K

و اما نسل جدید تلویزیون ها و نمایشگرها را می توان سری 4K دانست. این سری در مقایسه با سری تلویزیون های Ultra HD قادر می باشند تصاویر را در بازه میان 3840 در 2160 پیکسل تا 4096 در 3112 پیکسل نمایش دهند. همچنین این ویژگی را می توان در وضوح و کیفیت تصویر، نمایش شارپ تر تصاویر و زنده بودن آن ها مشاهده نمود. بنابراین نسل تلویزیون های سری 4K را می توان نسل جدیدتر، قدرتمندتر و ارتقا یافته سری Ultra HD ها به حساب آورد.

بررسی مزایای تلویزیون های 4K

بررسی مزایای تلویزیون های 4K

تا به این قسمت با هر یک از سری تلویزیون ها از لحاظ کیفیت نمایش تصاویر آشنا شدیم. اما تلویزیون های فورکی چه مزایایی را دارا می باشد که باعث محبوبیت آن ها در بازار لوازم خانگی گردیده است؟ از مهم ترین ویژگی های این نمایشگرهای خانگی توانایی بهبود کیفیت تصاویر بشمار می رود. فرقی ندارد که فیلم و سریال های شما کیفیت تصویر قدیمی دارد، ما تا حد ممکن آن ها را ارتقاء خواهیم داد. همچنین از دیگر ویژگی ها و مزایای تلویزیون های 4K می توان به موارد زیر اشاره داشت.

افزایش وضوح و شفافیت تصاویر

از مهم ترین ویژگی های این سری از تلویزیون ها افزایش شاخص Sharpness آن ها نسبت به نسل Ultra HD می باشد. در جدیدترین نمایشگرها با افزایش تعداد پیکسل از 3840 در 2160 پیکسل به 4096 در 3112 پیکسل، وضوع تصاویر نیز به میزان قابل توجهی افزایش داشته است. اما نیاز است تا کمی به شاخص Sharpness دقت داشته باشیم. این شاخص در تلویزیون ها میزان وضوح و شفافیت تصاویر را بخصوص در حاشیه و اطراف تصاویر کنترل می نماید. هرچه میزان Sharpness بیشتر باشد، تصاویر به صورت زنده، واضح، برجسته و مشخص به دید چشم ها خواهد آمد.

با نمایشگرهای 4K می توان جزئیات را مشاهده کرد.

نمایش بهتر رنگ های تصاویر

مسلما هر چه وضوح و شفافیت بیشتر باشد، تصاویر نیز واقعی‌تر و زنده نشان داده خواهند شد. تراکم پیکسلی بالا در تلویزیون های سری 4K سبب گردیده تا عکس ها، فیلم ها و محتواهای نمایشی کاملا مشهود و واضع باشند. رنگ ها به تفکیک به نمایش درآیند و تنالیته های رنگی را بتوان با وضوح بیشتری مشاهده نمود. این ویژگی برای افرادی که به تماشای فیلم و و سریال و همچنین بازی های رایانه ای علاقمند هستند بسیر هیجان انگیز و خاص خواهد بود.

با نمایشگرهای 4K رنگ ها را واضع و شفاف مشاهده کنید.

تلویزیونی مناسب گیمینگ و بازی های رایانه ای

تمامی افرادی که بازی های رایانه ای علاقمند هستند قطعا این سری از تلویزیون ها جذابیت بی نظیری را برای آن ها خواهد داشت. با پیشرفت صنعت بازی های کامپیوتری، نمایشگرها نیز می بایست بروز و جدید شوند. نمایشگرهای 4K با داشتن پردازنده های قدرتمند قادر هستند تا تصاویر را با هر میزان از حجم و کیفیت برای کاربر به نمایش بگذارند. پردازش سریع و نرخ تازه سازی تصاویر قطعا جذابیت و خلق تصاویر زنده را برای بازی های ویدیوئی به ارمغان می آورد.

با نمایشگرهای 4K بازی ها را در واقعیت تجربه نمایید.

تجربه کاربری بهتر برای تمام افراد یک خانواده

تجربه کاربری که این سری از تلویزیون ها ایجاد می نماید سبب گردیده تا به خوبی نیاز تمامی افراد خانواده را تامین نماید. این نمایشگرها نه تنها برای افرادی که به بازی های کامپیوتری علاقمند هستند، بلکه برای تمامی عزیزانی که عاشق تماشای فیلم و سریال، اخبار، مستند، سرچ در اینترنت و … می باشند مناسب است. پس فرقی ندارد که چه قابلیتی برای شما مهم است، این سری از جدیدترین تلویزیون ها کیله ویژگی های مورد نیاز برای کاربران را شامل می گردد.

نمایشگرهای 4K پاسخی جامع به تمامی نیازهای افراد یک خانواده می باشد.

بررسی معایب تلویزیون های 4K

بررسی معایب تلویزیون های 4K

تا به این قسمت از مقاله با تلویزیون های کیفیت 4K آشنا شدیم و به برررسی مزایای آن پرداختیم. مسلما هر محصولی با داشتن مزایای فراوان می تواند معایبی را نیز داشته باشد. از این رو در قسمت زیر به آن ها خواهیم پرداخت تا با چشمی باز و خیالی آسوده نسبت به خرید آن ها اقدام نمایید.

قیمت بالا نسب به سری های قدیمی

مسلما این امر در کلیه محصولات تولیدی جدید صدق می کند. قیمت بالا در میان این محصولات با داشتن تکنولوژی های جدید در مقایسه با سری 4K ،Ultra HD و Full HD امری طبیعی بشمار می رود. البته در این بخش لازم به اشاره می باشد که حتما کلیه محصولات خود را از نمایندگی های معتبر هر برند تهیه نمایید تا از اصالت کالا و تضمین قیمت مطمئن شوید.

دارای ابعاد بزرگ برای فضاهای کوچک

تراکم پیکسل‌ها در صفحه نمایشگرهای رزولوشن 4K در حدود 8.3 میلیون پیکسل است. طبیعتا این میزان از رزولوشن نیاز به صفحه نمایش بزرگتر خواهد داشت. با وجود اینکه نمایشگرهای بزرگ می تواند راحتی و لذت بیشتری را برای کاربران به وجود آورد اما این موضوع برای سالن های کوچک می تواند کمی مشکل ساز باشد. پیشنهاد می شود در هنگام خرید تلویزیون به متراژ فضا و کیفیت های مورد نظر خود همزمان دقت نمایید.

تلویزیون با رزولوشن 4K بخریم یا نه

در پایان تلویزیون با رزولوشن 4K بخریم یا نه؟

در این مطلب از سایت انتخاب کلیک کلیه موارد مهم در رابطه با تلویزیون های 4K را بررسی نمودیم تا بطور کامل بلا آن ها آشنا شوید. این نمایشگرها از جدیدترین تکنولوژی های روز برخوردار هستند و پس از مقایسه آن ها با سری های قدیمی متوجه بهبودی چشمگیر در رنگ و Sharpness و سایر ویژگی‌های تصاویر خواهید شد.بخصوص اگر در منزل خود یک تلویزیون HD یا Full HD داشته باشید. اما در کل موارد بسیار دیگری در خرید یک تلویزیون دخیل هستند که از مهم ترین آن ها می توان به قیمت محصولات و نیاز خانواده ها اشاره داشت. پس پیشنهاد می شود چند عامل مهم در خرید را همچون قیمت، کیفیت، ابعاد فضا، نیاز خانواده و محیط استفاده از تلویزیون را توام با هم مورد توجه قرار دهید. اما اگر بخواهیم از نظر کیفیتی این مدل ها را نقد و بررسی کنیم، همواره داشتن تکنولوژی های جدید راحتی و کیفیت بالاتری را به وجود خواهد آورد.

ضمانت قیمت و ضمانت کالا

در این مطلب به بررسی ویژگی ها و امکانات جدیدترین تلویزیون های هوشمند 4K تولید شده پرداختیم. برای خرید جدیدترین تلویزیون ها می توانید با قیمت به صرفه و گارانتی معتبر آن ها را از مجموعه انتخحاب کلیک تهیه نمایید. گارانتی قابل اعتماد امری مهم در خرید لوازم خانگی بشمار می رود که مجموعه انتخاب کلیک با عنایت به ضرورت این موضوع، محصولات خود را با ضمانت نامه معتبر شرکتی به مشتریان عرضه می کند.

فروشگاه اینترنتی انتخاب کلیک علاوه بر ضمانت نامه رسمی برای خدمات به مشتریان، با داشتن فروشگاه های زنجیره ای حقیقی و با 25 سال سابقه درخشان در بازار لوازم خانگی ایران، مفتخر است ضمن تضمین اصالت تمامی کالاها، نوید بخش خرید اینترنتی لذت بخش برای هموطنان عزیز باشد.