6 راهکار ساده برای کاهش صدای جاروبرقی در منزل | 1402


6 راهکار ساده برای کاهش صدای جاروبرقی

قطعا همه ما برای نظافت سریع تر و راحت تر منزل خود نیازمند خرید جاروبرقی هستیم. جاروبرقی از ضروری ترین و پرکاربرد ترین لوازم خانگی محسوب می شود، که می تواند سروصدای بسیار زیادی هم داشته باشد. صدای این دستگاه به خصوص مدل های قدیمی تر جاروبرقی، برای بسیاری از افراد آزاردهنده است. خواه ناخواه شما در طول هفته مجبور به استفاده از جاروبرقی خواهید بود. در این مطلب می خواهیم به راهکارهایی برای کاهش صدای جاروبرقی و همچنین دلایل این صدای آزاردهنده بپردازیم. پس قبل از رفتن به تعمیرگاه نگاهی به مطلب گفته شده بیندازید تا با راهکارهای ساده رفع این مشکل در منزل آشنا شوید. پس برای آشنایی بیشتر در این رابطه و خرید انواع لوازم خانگی مورد نیاز منزل خود، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دلایل صدای زیاد جاروبرقی | راهکار های رفع آن

قبل از ارائه راهکار، باید به دنبال دلایل صدای آزاردهنده جاروبرقی باشیم. تعریف ما از صدای زیاد جاروبرقی، صدای بیشتر از 80 دسی بل است. اما چگونه باید به آن پی برد؟ آیا نیازمند دستگاهی برای سنجش این مقدار هستیم؟ باید بگوییم که اگر جاروبرقی شما صدایی غیرمعمول مانند سوت کشیدن دارد؛ وقت آن است که علت این صدای ناهنجار را پیدا کنید. ممکن است دلیل این صدای بلند مشکل فنی در این دستگاه باشد که درصورت عدم رسیدگی به آن خساراتی به جاروبرقی وارد خواهد شد. از جمله این مشکلات مهم لازم است به موارد زیر اشاه نماییم.

پرشدن کیسه و یا کثیفی فیلتر جاروبرقی

1.پر شدن کیسه یا کثیفی فیلتر دستگاه

اگر جاروبرقی شما صدای زیادی از خود تولید می کند، ابتدا می بایست فیلتر یا کیسه جاروبرقی را مورد ارزیابی قرار دهید. درصورتی که کیسه یا فیلتر این وسیله بیش از اندازه کثیف و پر باشد، صدای جاروبرقی بلندتر خواهد شد. زیرا برای قدرت مکش بیشتر، فشار بیشتری به دستگاه وارد خواهد شد. به این ترتیب قدرت مکش هم کمتر خواهد بود. برای تمیز کردن آن، فیلتر یا کیسه جاروبرقی را از دستگاه خارج کرده و درون آن را از هرگونه زباله خالی کنید. بعد از شستشو و خشک شدن کیسه، آن را سر جای خود قرار دهید. همین کار ساده می تواند در کاهش صدای جاروبرقی و مکش بهتر آن تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین درصورتی که فیلترها نیاز به تعویض دارند این قسمت را جایگزین کنید.

2.شکستگی قطعات داخلی جاروبرقی

در صورت شکستگی قطعات پلاستیکی داخل دستگاه یا قطعات داخلی موتور، می بایست آن ها را تعویض کنید. این قطعات شکسته موجب بروز سر و صدا هایی خواهند شد. بدنه جاروبرقی از جنس پلاستیک می باشد. در صورت شکستگی آن هنگام کار کردن با دستگاه، با حرکت هوا در جاروبرقی بدنه دچار لرزش خواهد شد و صدای بیشتری ایجاد خواهد کرد. در این صورت باید قسمت شکسته شده دستگاه تعویض شده یا به وسیله جوش پلاستیک شکستگی آن رفع گردد.

3.چک کردن بلبرینگ جاروبرقی

در صورتی که متوجه صدای ناهنجاری شبیه به زوزه در جاروبرقی شدید، می توان از دلایل این مشکل به بلبرینگ دستگاه شک کرد. این قطعه نقش مهمی در موتور ایفا می کند و در صورت خراب شدن آن باعث آسیب به موتور می گردد. زمانی که بلبرینگ بیش از حد آلوده شود، چرخ دنده‌هایش دچار لرزش و آلودگی خواهد شد. در این مواقع باید با باز کردن محفظه به بلبرینگ دسترسی پیدا کرد و به ‌صورت دستی بلبرینگ را به‌ حرکت در آورد. هنگامی که عمل چرخش بلبرینگ به راحتی انجام نشود، می بایست این قطعه تعویض گردد.

دلایل صدای زیاد جاروبرقی

4.شکسته شدن فن

شکسته شدن فن‌های جاروبرقی هم می‌تواند از دلایل صدای زیاد جاروبرقی باشد. در نظر داشته باشید که تعویض فن‌های جاروبرقی باید توسط یک تعمیرکار انجام شود. اما قبل از مراجعه به تعمیرکار بررسی کنید که آیا فن دچار شکستگی شده است یا خیر. در صورت شنیدن صدای غیر معمول بهتر است دستگاه را خاموش کرده تا به سایر قطعات آسیبی وارد نشود.

5.مسدود شدن شیلنگ جاروبرقی

از موارد دیگر، که باید هنگام بروز این مشکل به آن توجه شود، شیلنگ یا لوله خرطومی جاروبرقی می باشد. هنگام استفاده از جاروبرقی ممکن است اشیاء بزرگ و سخت مثل دکمه های لباس، چوب و… درون لوله گیر کنند و لوله جاروبرقی را مسدود کند. به این ترتیب جاروبرقی باید از قدرت مکش بیشتری برای تمیز کردن استفاده نماید. همین امر باعث ایجاد سر و صدای بیشتری خواهد شد. برای رفع این مشکل اشیاء درون لوله خرطومی جاروبرقی باید خارج شده تا مشکل برطرف گردد.

6.شکستگی برس جاروبرقی علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی

هنگامی که برس جاروبرقی دچار شکستگی شود و آسیب ببیند صدای بلندی در جاروبرقی ایجاد خواهد کرد، اگر جاروبرقی شما دچار این مشکل شد می بایست برس آن را تعویض نمایید.

نتیجه گیری

دراین مقاله، دلایل صدای زیاد جاروبرقی و راهکارهای کم کردن صدا دراین دستگاه را مورد بررسی قراردادیم. در صورت توجه به صدای جاروبرقی می توان از خرابی بیشتر دستگاه و هزینه های تعمیر جلوگیری کرد. علاوه برآن به ارائه راهکارهایی جهت کاهش صدا در جاروبرقی پرداختیم. همواره انتخاب و خرید دستگاهی با کیفیت ممکن است کمی سخت و زمان بر باشد. به همین سبب چنانچه قصد خرید جاروبرقی را دارید می توانید به صورت کاملا آنلاین از طریق مراجعه به سایت انتخاب کلیک بهترین و باکیفیت ترین محصولات را تهیه نمایید.

همچنین گارانتی معتبر و قابل اعتماد امری مهم در خرید لوازم خانگی بشمار می رود که مجموعه انتخاب کلیک با عنایت به ضرورت این موضوع، تمامی محصولات خود را با ضمانت نامه معتبر شرکتی به مشتریان خود عرضه می کند. فروشگاه اینترنتی انتخاب کلیک علاوه بر ضمانت نامه رسمی برای خدمات به مشتریان، با داشتن فروشگاه های زنجیره ای حقیقی و با ۲۵ سال سابقه درخشان در بازار لوازم خانگی ایران، مفتخر است ضمن تضمین اصالت تمامی کالاها، نوید بخش خرید اینترنتی لذت بخشی برای هموطنان عزیز باشد.