راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی با قیمت مناسب | دی 1402


راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی | پاییز 1402

ماشین لباسشویی چی بخرم؟ چه ویژگی هایی در خرید لباسشویی مهمه؟ ماشین لباسشویی از پر کاربردترین و ضروری ترین لوازم خانگی برای هر خانواده می باشد. هنگام خرید ماشین لباسشویی توجه به ویژگی های این دستگاه می تواند به شما جهت انتخاب بهترین لباسشویی کمک نماید. همچنین اگر نیازهای اساسی خود را مشخص کنید و بدانید دقیقا دنبال چه نوع ماشین لباسشویی، با چه امکاناتی هستید خرید راحت تر و بهتری خواهید داشت. در این مطلب قصد داریم تا به راهنمای کامل خرید بهترین ماشین لباسشویی بپردازیم. توجه به مشخصات این محصولات از جمله برچسب انرژی، ظرفیت ماشین لباسشویی، نوع موتور، قرارگیری درب لباسشویی و … در هنگام خرید بسیار حائز اهمیت می باشد. از این رو در این مطلب از راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی به صورت کامل به آن پرداخته ایم تا بتوانید تجربه خرید بهتری را داشته باشید. پس اگر شما نیز به دنبال خرید مطمئن و مقرون به صرفه ماشین لباسشویی هستید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله از سایت انتخاب کلیک همراه ما باشید.

مهم ترین نکات در خرید بهترین و با کیفیت ترین ماشین لباسشویی

قبل از انتخاب و خرید ماشین لباسشویی لازم است به یک سری نکات کلیدی توجه داشته باشید. حتما برای خرید محصول مورد نیاز خود مقدار بودجه خاصی را در نظر گرفته اید و قصد دارید با این بودجه بهترین لباسشویی را خریداری کنید. در این قسمت به بررسی مهم ترین نکات جهت خرید بهترین ماشین لباسشویی با قیمت مناسب خواهیم پرداخت.

نکات در خرید بهترین و با کیفیت ترین ماشین لباسشویی

برچسب انرژی در ماشین لباسشویی

توجه به برچسب انرژی از فاکتورهای مهم در خرید ماشین لباسشویی است. این برچسب ها دارای حروفی از A تا G هستند که حروف بالایی نشان دهنده مصرف انرژی کمتر و حروف پایینی نشان دهنده مصرف انرژی بالا هستند. دقت نمایید به هیچ عنوان ماشین های لباسشویی با برچسب های انرژی F و G را خریداری نکنید چرا که قطعا نتیجه خرید خود را در قبوض برق خود مشاهده خواهید کرد.

ظرفیت و اندازه ماشین لباسشویی

از مهم ترین نکات در راهنمای خرید ماشین لباسشویی ظرفیت آن است که در انواع اندازه ها در بازار لوازم خانگی وجود دارند. در صورتی که قصد خرید ماشین لباسشویی را دارید باید با توجه به نیاز و تعداد اعضای خانواده خود میزان ظرفیت مورد نیاز این محصول را خریداری نمایید. برای مثال برای یک خانواده سه نفره لباسشویی 7 کیلوگرمی مناسب می باشد و خانواده‌ هایی با تعداد بالاتر می توانند از ماشین لباسشویی‌های 8 تا 10 کیلوگرمی استفاده نمایند. همچنین توجه به این نکته که شما هرچند وقت یکبار از این دستگاه استفاده می کنید مورد توجه است که با مشغله های زیاد خانواده های امروزی، بیشتر افراد به صورت روزانه از لباسشویی استفاده نمی کنند. از این رو حتی خانواده ‌های با جمعیت کم هم به ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا روی آورده اند. اما با وجود آپشن Quick wash که در لباسشویی های جدیدتر به کار رفته است این امکان فراهم شده تا قابلیت شستشو روزانه در سریع ترین زمان به این دستگاه اضافه شود که راه حل خوبی برای این موضوع خواهد بود. همچنین قبل از خرید ماشین لباسشویی می بایست مکان قرارگیری این دستگاه را اندازه گیری نمایید و با توجه به مدلی که خریداری می کنید فضایی را جهت باز و بسته شدن راحت برای آن در نظر داشته باشید.

ماشین لباسشویی تسمه‌ای یا بدون تسمه

از موارد مهم دیگر در مورد ماشین لباسشویی، تسمه ای بودن یا نبودن این دستگاه می باشد. در ماشین لباسشویی های بدون تسمه به جای اینکه موتور در پایین محفظه قرار گیرد و با تسمه محفظه را به گردش درآورد، در پشت آن قرار می‌گیرد و به صورت مستقیم و بدون هیچ گونه واسطه ای این کار را انجام می‌دهد.

تفاوت ماشین لباسشویی تسمه ای و بدون تسمه یا (Direct Drive)

از تفاوت های لباسشویی های تسمه ای و بدون تسمه می توان به چند مورد اشاره نمود. ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه یا Direct Drive، لرزش و سروصدای کمتری تولید می کنند. ماشین لباسشویی تسمه‌ای یا Belt Drive، تسمه بعد از گذشت مدتی افزایش سایز می گردد. بنابراین سروصدا و لرزش‌های دستگاه بسیار زیاد خواهد شد. مصرف انرژی در ماشین لباسشویی های بدون تسمه بهینه‌تر است. سرعت چرخش خشک‌کن در نوع بدون تسمه در برخی از این دستگاه ‌‍‌ها به بیش از ۳۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد که این امر نشان دهنده قدرت بالای موتور و مصرف بهینه‌ی این مدل‌ها می باشد. همچنین در صورتی که محفظه‌ی ماشین لباسشویی های بدون تسمه‌ بیش از اندازه پر شود، دستگاه وزن البسه را تشخیص داده و با توجه به آن عملیات شستششو را انجام می دهد. اما ماشین لباسشویی های تسمه‌ای معمولا قادر به انجام این کار نمی باشند و در هر حال شستشو را آغاز می کنند که این موضوع می‌تواند برای دستگاه مضر باشد.

تفاوت ماشین لباسشویی تسمه ای و بدون تسمه یا Direct Drive

اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

کار با ماشین لباسشویی اتوماتیک به این صورت است که تنها آب و برق دستگاه را وصل کرده، پودر شستشو را اضافه می نمایید و سپس دستگاه را تنظیم می کنید. به این ترتیب شستشو به صورت خودکار انجام خواهد شد. در این دستگاه‌ ها روند شستشو، آب‌گیری و تخلیه با توجه به نیاز صورت می پذیرد. در ماشین‌ لباسشویی های نیمه اتوماتیک، باید خودتان آب را اضافه کنید و اگر دستگاه دوقلو باشد، برای استفاده از خشک‌کن هم باید به صورت دستی لباس ها را از لباسشویی خارج کرده و در خشک‌کن قرار دهید. تفاوت عمده‌ دستگاه‌ های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در تأمین آب آن‌ها می باشد.

حالت‌های شستشو ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی های نسل جدید با امکانات جدید و بروز به بازار لوازم خانگی عرضه شده اند. از ویژگی های پرکاربرد و مورد اهمیت در آنها تعداد و تنوع در برنامه‌های شستشو دستگاه است. هنگام خرید ماشین لباسشویی به تعداد برنامه‌های شستشو در مدل‌های مختلف این محصول و نیاز خود توجه داشته باشید. برای مثال یک ماشین لباسشویی دارای تائیدیه woolmark توانایی شستن لباس‌های پشمی و بدون صدمه به بافت لباس را دارد. همچنین در صورتی که معمولا از لباس‌های ظریف استفاده می کنید حالت شستشوی دستی می‌تواند کارایی بسیار خوبی برای شما داشته باشد. برنامه شستشوی پرده و اتوکشی (Curtains)در لباسشویی، بسیار کاربردی می باشد که جنس پرده ها از بین نرفته، چروک نشده و هنگام شستن پرده‌ ها، کیفیت آن‌ها حفظ خواهد شد و بعد شستشو لباس‌ها دیگر نیازی به اتو کردن آن‌ها نیست.

انواع لباسشویی به لحاظ باز شدن درب

از نظر باز شدن درب، ماشین لباسشویی دارای 2 نوع درب می باشد. از انواع این دستگاه ها می توان به ماشین لباسشویی‌های درب از بالا و درب از جلو اشاره نمود که در این قسمت می خواهیم هر کدام از آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

ماشین لباسشویی‌های درب از بالا

نوع درب از بالا نسبت به مدل های درب از جلو قدیمی‌تر محسوب می‌شوند. از مزایای آن قیمت پایین‌تر نسبت به ماشین لباسشویی‌های درب از جلو، امکان تخلیه آب بهتر و اضافه کردن لباس های بیشتر در حین شستشو می باشد. در صورتی که میزان فضایی که این دستگاه اشغال کند برای شما اهمیت ندارد، می توانید یک ماشین لباسشویی درب از بالا را برای خرید در نظر بگیرید. همچنین قدرت شستشو یا شویندگی آنها به نسبت مدل های دیگر کمتر است.

ماشین لباسشویی‌های درب از جلو

در این مدل از لباسشویی ها، درب دستگاه در جلوی آن قرار گرفته است. این مدل از ماشین لباسشویی از برنامه‌های شستشوی متنوعی برخوردار می باشد. ماشین‌های لباسشویی درب از جلو را می‌توان در زیر کابینت‌های آشپزخانه قرار داد تا جنبه زیباتری داشته باشند. از بهترین ویژگی های دستگاه‌ های درب از جلو، تنوع در برنامه‌های شستشو است. همچنین اگر سروصدای آن برای شما مورد اهمیت است ماشین لباسشویی‌های درب از جلو، نسبت به درب از بالا صدای کمتری دارند.

نتیجه گیری

در مطلب راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی به نکاتی که دانستن آن هنگام خرید این دستگاه نیاز است پرداختیم. از جمله ویژگی های ماشین لباسشویی گفته شده دراین مطلب ظرفیت لباسشویی، تسمه‌ای یا بدون تسمه بودن دستگاه، اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بودن و … است. همچنین از مهم ترین موارد دیگر در زمان خرید ماشین لباسشویی، ضمانت نامه محصول می باشد. گارانتی معتبر و قابل اعتماد امری مهم در خرید لوازم خانگی بشمار می رود که مجموعه انتخاب کلیک با عنایت به ضرورت این موضوع، تمامی محصولات را با ضمانت نامه معتبر شرکتی به مشتریان خود عرضه می کند. بدین منظور شما عزیزان می توانید خرید خود را به راحتی از طریق سایت انتخاب کلیک انجام دهید.